Salvador Seguí: El noi del sucre

Avui dia encara no sabem del cert per què Salvador Seguí fou conegut com a “el noi del sucre”. Ell sovint feia broma dient que li’n deien per la seva personalitat dolça, o perquè atreia les mosques, segons el dia.

Ferm defensor de l’anarcosindicalisme, i un dels principals líders del moviment a Catalunya, i va tenir un paper destacat en la cèlebre vaga de La Canadenca de 1917, on serà un dels detinguts durant els intents de repressió de l’autoritat, amb destinació al buc cuirassat Pelayo.

Accions de ‘La Canadenca’.

Malgrat això, la vaga va seguir endavant i es van dur a terme diverses apagades totals que van fer entrar en pànic la patronal. La crisi va acabar amb l’alliberament dels presoners i readmissió dels obrers despatxats. Daquesta victòria, queda per a la història l’oficialització de la jornada laboral de 8 hores, increments salarials per als treballadors, i el reconeixement dels sindicats com a interlocutor del col·lectiu.

L’assassinat

L’any 1923, Salvador Seguí va advertir que el seguien a ell i a la seva família després d’assistir a una funció al Teatre Còmic del Paral·lel, i es va encarar amb els perseguidors. El matí següent, surt de casa amb una pistola al damunt, fet que fa pensar que era molt conscient del perill que corria.

Tot i la prevenció, aquell vespre, Inocencio Feced va soprendre’l per darrere i va matar-lo d’un tret, al número 19 del carrer de la Cadena de Barcelona, i Seguí va morir immediatament a l’edat de 35 anys. En la següent fotografia es pot veure un ram de flors homenatge:

Ofrena floral a Salvador Seguí al carrer de la Cadena.