La vida a Mataró

Ara ja fa prop d’un any que la nostra Plataforma va traslladar-se a la ciutat de Mataró. Aquí hem tingut la sort de formar part del primer viver d’empreses d’Economia Social de Catalunya, al cèlebre edifici històric del “Cafè de Mar” que van construir l’any 1926 els antics pescadors cooperativistes de  “La marítima”:

El “Cafè de mar” abans de la reforma. La seva aparença exterior gairebé no ha canviat.

Després de tants anys, l’edifici recupera el seu esperit cooperatiu i d’economia social. I per part nostra, ha estat una sort poder formar part d’aquest projecte de foment de l’emprenedoria dut a terme per la Fundació de Cooperadors de Mataró, i encara més que la valoració que han fet del nostre projecte cultural, presidida per l’alcalde de la ciutat David Bote, hagi estat tan positiva.

Ara la nostra Plataforma Blanc i Negre, amb els nostres companys de B-Swim, Facto Assessors, Clack audiovisual i una llarga llista d’emprenedors que segueixen acostant-se cada dia al Cafè de mar, es consolida la vocació d’emprenedoria social de l’edifici, la ciutat de Mataró, i la comarca del Maresme.

I què farem, ara que tenim la seu tan a prop del mar? En primer lloc, aprofitar l’avinentesa i crear un projecte històric amb el mar com a principal protagonista, i concretament un tema tan clau per al nostre passat com la història dels indians catalans que van anar a “fer les amèriques” durant els segles XVIII i XIX:

Publicitat de la cèlebre “Compañía Trasatlántica Española”, on la majoria d’indians embarcaven per anar a fer ler Amèriques.

Així, amb voluntat que els nostres projectes i la nostra nova seu vagin de la mà, aquest any la Plataforma Blanc i Negre tindrà un forta olor marítima i, entre veles i vapors, estem desxifrant la història viva que van deixar els nostres avantpassats a Catalunya..

I vosaltres, coneixeu la història dels nostres avis indians? Nosaltres us l’explicarem ben aviat!