La Companyia

La Plataforma Blanc i Negre és una companyia dedicada a la divulgació històrica a través de diverses eines tant pedagògiques com d’entreteniment: exposicions, obres teatrals, concerts, xerrades, tallers, publicacions i un bloc divulgatiu amb més de 4.000 visitants cada mes.

Tractem tant temàtiques universals, com nacionals o locals, ja que estem convençuts que és impossible saber qui som sense ser conscients d’on venim. Per aquest motiu, el nostre lema és “coneix el teu passat per a comprendre el teu present”.

Qui som?

Marcel Vilarós

Nascut a Barcelona l’any 1979, va estudiar Filologia Catalana a la Universitat de Barcelona i Art Dramàtic al Col·legi de Teatre. Posteriorment, s’ha especialitzat en el camp de la dramatúrgia amb professors com David Plana, Javier Daulte o Marc Rosich. També es graduà en piano i harmonia amb l’Associated Board School of Music de Londres.
Canibalisme intrauterí, la seva primera novel·la, va aparèixer publicada per edicions Proa després de resultar guanyadors del premi de narrativa Sant Just Desvern. Dins de la plataforma Blanc i Negre, ha escrit i estrenat cinc obres teatrals de temàtica històrica: El teló de pedra, Fam de Llibertat i El meu avi va anar a Cuba.
També ha treballat ocasionalment en el guió de projectes cinematogràfics, sector en què ha rebut diverses mencions nacionals i internacionals amb treballs com Semilla del recuerdo o Nono y la Luna en certàmens com els premis Goya, l’Artfutura, el Festival International du cinéma d’Aubagne (França), El Film Festival Forli (Itàlia) o el Puchon Animation Festival (Corea).

Victor Camprubí

Nascut a Barcelona l’any 1977, S’ha llicenciat en història per la Universitat de Barcelona, i ha obtingut un màster en ensenyament d’espanyol per a estrangers a l’Instituto Cervantes. Ha estat professor a la Universitat Politècnica de Catalunya i a la Universitat Hankuk d’Estudis Estrangers de Corea del Sud, on també exercí de coordinador del departament de traducció i interpretació d’espanyol.
Ha publicat nombrosos articles i conferències, destacant El Quijote como Fuente historiográfica (XI Col·loqui Internacional de la Asociación de Cervantistas, a Seül), El negacionismo en la historia de España (II Congrés Internacional de l’Associació Coreana d’Hispanistes, a Toledo); El concepto de lo extranjero (V Congreso Internacional de Estudios Coreanos, a l’Argentina); o The European Foreign Policy Under the Treaty of Lisbon and the Spanish Contribution (Winter and International Conference of KSCES, a Corea del Sud).
També ha col·laborat com a autor o editor en una vintena de llibres divulgatius, entre d’altres El meu avi va anar a Cuba, publicat per la nostra plataforma, que actualment està en la seva tercera edició.