El Museu d'Altamira se suma a Blanc i Negre

El Museu d’Altamira se suma a Blanc i Negre

Avui, la Plataforma Blanc i Negre s’enorgulleix enormement d’anunciar la seva col·laboració amb el prestigiós Museo de Altamira de Santillana del Mar (Cantabria).

Aquesta associació ens alegra especialment perquè, en tractar-se del centre d’investigació sobre pintura rupestre més important del país (i d’una gran importància també a nivell internacional), estem convençuts que el nostre treball sobre l’obra teatral El teló de pedra en sortirà sense cap dubte enormement beneficiat.

Gràcies a ells hem rebut assessorament de primer nivell, i també ens han fet arribar fins a Barcelona una gran quantitat de material gràfic i audiovisual que ens han cedit amb una amabilitat i un entusiasme difícil de descriure.

Captura de pantalla 2012-04-02 a les 22.55.12
© – Museo de Altamira
Des d’aquí els agraïm enormement la col·laboració de tot el personal implicat en aquest centre, tant del museu com del centre d’investigació, de la qual properament en tindreu més notícies que estem segurs que us sorprendran.

Una de les majors satisfaccions per als membres de la Plataforma Blanc i Negre és que, degut al nostre compromís divulgatiu i a la tenacitat que apliquem en la nostra fase de documentació, sempre hem rebut una gran acollida per part de la comunitat professional i acadèmica, tant per part dels investigadors més propers a nosaltres com per part dels professionals més prestigiosos a nivell internacional que més admirem.

I precisament, un dels millors exemples d’aquesta bona acollida cap a la Plataforma ha estat precisament la que ens ha ofert el Museo de Altamira. En el seu mèrit cal destacar que probablement sigui un dels centres culturals més compromesos amb la proximitat del seu missatge cap al públic, com probablement recordareu tots els que us hi hagueu acostat alguna vegada.

Per exemple, el seu enorme esforç per a reproduir la neocova d’Altamira fins al més mínim detall s’ha guanyat un lloc en la premsa internacional, i és un detall que cada visitant percep des del moment de posar el primer peu al museu.

10 DIG_I-610529-2001-4m © MNCIA - P_Saura
La “neocueva” de Altamira és una reprodució totalment fidel a l’original,
i per a crear-la s’han emprat els avenços tècnics més actuals del moment.