Diaris de Treball: La màgia de la música

Una de les virtuts ocultes de la Plataforma Blanc i Negre és, sens dubte, l’ús de banda sonora original per a totes les activitats que realitza. Això permet que totes les nostres creacions tinguin una textura coherent i una personalitat pròpia també en l’àmbit musical, un aspecte que resulta clau en la nostra filosofia de companyia de creació original en tots els àmbits.

No hi ha res com tenir un compositor a la casa.
© – Plataforma Blanc i Negre

A més, tenir compositor propi és un luxe que molt poca gent poc imaginar. Podem crear una entitat sonora concreta per a cada projecte, per a cada diàleg, per a cada respiració que els actors fan en escena. Així, sovint la música es torna tangible, convertint-se en un personatge més d’entre els que hi ha corpòriament en escena. Ens ajuda a fer visible l’invisible, i a transmetre al públic allò que no es pot explicar amb gestos ni paraules.

Per aquest motiu, l’apartat musical és una part clau de la Plataforma Blanc i Negre, que sempre ha confiat en un únic compositor per a musicar tots els seus treballs, dotant-los d’una veu i personalitat pròpies. A continuació podeu trobar una entrevista amb Aleix Vives, la mà darrera de les partitures de la Plataforma Blanc i Negre, on fa un interessant repàs dels treballs que ha realitzat els últims anys: